Tiistaina oltii taas pitkästää aikaa kisaavien treeneissä ja kyllä huomas taas neidistä kauas, että oli vähän epävarmaa.. Haukku toisten koirien mukana, piti ihmeellistä murinaa, vilkuili ympärilleen yms.. Kuitenkin alkuun tehty luoksepäästävyys meni aivan nappiin vaikken katsonutkaan koiraan päin vaan annoin mennä riskipelillä. Riski kannatti ja likka oli kuulemma tillittänny mua nätisti, joten superpalkkaa ;)

Seuraavaksi perinteisiin kuuluva paikalla makuu ja pyysin taas viime viikon mukaan huutamaan minuutin mulle että meen silloin palkkaamaan ja lopettamaan makuutreenin. Matka oli hieman pidempi kuin viime viikolla, mutta silti Cici pysy tosi nätisti. Ei häiriintynny yhtään lähellä olevista koirista jotka touhuili muuta kuin makuuta, joten propsit sille! Pitääki nyt jo alkaa pohtia mitä tekee ensi viikolla, että lähteekö pidentämään aikaa vai matkaa taas, hmmm...

Päivän aiheena oli liikkeestä seisominen sekä ruutu, mutta ruutuun me ei Cicin kanssa paneuduttu koska sitä pitäs naksutella kuntoon.. Joten seisomista ja alkuun pelkkiä seisahtumisia eri lähtöasennoista, liikkeestä ja tein vaikka mitä eri sovellutuksia. Hyvin se seisomaan jäi, mutta kun juoksin itse takaperin niin silloin oli hieman epävarmaa, mutta kyllä se silloinkin pysähtyi. Joten olin ihan fiiliksissä ennen kuin lähdettiin kokonaista liikettä tekemään.

Noh kyllähän se ihan kivasti liikkeelle lähtiki nimittäin se kokonainen liike. Lähti hyvin mukaan ja näin, mutta seiso käskyn kohdalla se ei reagoinut yhtään vaan jatkoi mun matkassa. Uusi yritys eikä taaskaan käsky toiminnut.. Seuraavaksi sain ohjeen muistutella koiraa sillä tapaan että pysähdyn itsekkin käskyä antaessa ja vasta sitten jatkan matkaa ja tällöin toimi hyvin. Kuitenkin vähän pänni kun kokonaisena liikkeenä ei systeemi toiminnu vaikka osissa meni ihan hyvin.. Reenin sitä sitten itsekseen hetkisen ja sain kuin sainkin aikaan meille täydellisen suorituksen joten seisomiset jäi sitte siihen.

Seurailin lähinnä muiden suorituksia ja leikitytin Ciciä yms, koska likka oli omissa maailmoissaan joten turha sen kanssa mitään ihmeempiä reenailla. Tein kumminki pari kaukokäsky treeniä sillä tapaan että olin itse polvillani metrin päässä ja siitä annoin käskyt. Kyllähän se maahan käskyn osaa aivan loistavasti sekä istumisen, mutta vähän omalla tyylillä. Nimittäin se vilkuttaminen on vieläkin niin hyvässä muistissa, että neiti tarjos sitä aina istuessa. Toistojen myötä se kyllä pieneni ja kuulemma ei tuomarit älyäis kisoissa jos tekis noin että se vilkuttaa.. Joten eipä siitä sen kummempaa stressiä :p

Lauantaina sitte seuran kokeisii talkoilemaa ni näkee vähän miten OIKEESTI tokoa pitäs mennä eikä vaan näin niinku me Cicin kanssa reenitään ;)

Päästin taas paintin käyttötaitoni valloilleen ja tässä on tän päivän agireenien pienet radan pätkät. Ensin mentiin siis tuo vasemman puoleinen ja sitten oikean.. Lisäksi meillä oli ns vapaassa käytössä keinu ja A-este, joita sai käydä itsenäisesti tekemässä. Cicin kanssa mentiin molempia hihnassa vieläkin ja ihan hyväkin, koska vauhti on niin kova että vaikka namilätkä maasta löytyykin niin neiti meinaa hyppiä kontaktien yli. Joten hidastetaan menoa vielä ainakin jonkin aikaa hihnalla ja katsoo sitten myöhemmin miten lähtee etenemään ;p

Elikkä vanhan kertausta alkuun vuorossa elikkä esteen takana pitoa ja valssailua. Aika sopivasti muuten reenailin noita valsseja itsekseni :D Mutta juup, ensin tehtiin siis ympyrä ja sen jälkeen mentiin ristiin kuten numeroista huomaa. Saatiin Cicin kanssa ekalla kierroksella rata jo puhtaana läpi, mutta rimoja tipahteli kylläkin koska ne oli aika korkeat meille vielä (30cm) joten niitä sitten laskettiin (20cm). Lisäksi saatiin ohjeet ohjata vastakkaisella kädellä tämä ympyrä, jolloin käännöksistä tulisi nopeammat. Tulihan niistä ja rimojen laskulla vauhtiakin tuli lisää.. Pitää alkaa tehdä Cicin kanssa jotain "lihaskuntoreeniä", jotta neiti sais ponkasu voimaa. Toisaalta ollaanhan me ilmottauduttu marraskuulle hyppyseminaariin, mutta se nyt onkin vasta marraskuussa ;s

Mutta mutta, seuraavana sitten tuohon keppitreeniin. Cicin kanssa ollaan menty keppejä ties milloin, joten aattelin ettei likka osais niitä yhtään. No alkuun se menikin keppien ohi, mutta siitä oli turha syyttää koiraa koska mun ohjaus vähän pissi.. Lähti se siitä sitten kuitenkin sujumaan ja ilman ohjausta, yhdellä käskyllä kepit läpi helpommalta puolelta. JES! Helpompi puoli siis näin suomeksi on se että kepit jää mun vasemmalle puolelle.. Takaisin päin oliki sitte sitä ongelmaa että mä aloin kiirehtiä jolloin koirallekki tuli kiire. Tietenki se sitte alko oikomaan välejä, jotta ehtis mun mukana.. Suvi joutu vähän toppuuttelemaan mun vauhtia, että kyllä se ne menee vaikka mä tulisin vähän rauhallisemmin perästä ;)

Sama treeni seuraavaksi, mutta mun piti ohjata keppien vaikeemmalta puolelta eli et kepit jäi mun oikealle puolelle. Voi että olin ihan hukassa! Jotenki se ohjaaminen oli niin toivotonta, ku ei osannu näyttää mitää jne.. Kädellä jouduin vähän näyttämään että minne ollaan menossa mutta sinällään meni kuitenkin ihan hyvin. Taaskin kuitenki kiirehin turhan paljon, joten neiti joutu oikomaan välejä. Pitää vissiin alkaa ite treenaamaan vähän tuota liikkumista jotenki ku mä oon aina se joka mokaa ;D