Cici on ihan hassu koira.. Treenailtiin tässä vkon loppuna kotona yksikseen muutamaan otteeseen ja tulos ei ollut mitenkään kehuttavaa. Ei ollu kontaktia, käskyt kaikui seinille ja hajut oli kaikist paras juttu. Tänään meilllä oli taas nämä ylimäärätreenit ja ajattelin, että menee ihan pelleilyks ku on yksinää tehny niin huonosti. Mutta Cici taas yllätti positiivisesti ja teki kaikki treenit innoissaa! Voi vitsit ja tunnelma senku parani ku kehuja lenteli, oon ylpee pikku rotasta 8)

Ensin taas paikalla makuu ja aikahan oli se kisoista tuttu 2 min. Jäin ihan lähelle ja palkkasin muutamaan otteeseen. Kotona ei taas oo menny ihan hyvin, joten varmistelin siinä ihan tosissaan. Kauemmas oisin voinnu mennä ku koira oli tommossessa vireessä, mutta mistä mä oisin sen voinnu siinä alussa tietää. Hieno tyttö kummiski, tähän vaan treeniä.. Pitää pyytää häiriöitä ni sujuu treenitkin ;)

Seuraavaksi seuraamista. Tarjalla oli hienot kuviot käännöksiin ja niitähän me sitten treenittiin. Mujusen oppeja kuulemma, ihan vaan btw :p Cici seuras koko ajan hienosti, mutta nyt on iso ongelma.. Janniina niminen ongelma, kuinka opettaa hänelle askeleet käännöksiin? Jep, mä talsin ihan hassusti ja käännökset oli kaarroksia, täyskäännös oli tipsutusta ja muuten mä sitte lampsin fantsusti. Cici kuitenki piti kontaktin yllä vaikka mä pysähtelinki välistä mitä oudompiin asentoihin ku jalat oli ihan solmussa. Naureskelin siinä Cicille joka korva dumboina kallisteli päätään ihan sen näkösenä että mitä toi mun omistaja taas meinaa.. Kommentteja saatiinki että koira seuraa hienosti, mutta omistaja vois opetella kävelemään :D

Ja koska mä en osaa kävellä, en viittinny ottaa seuraamiskuvioita joten tehtiin omaa treeniä. Tehtiin taaksepalkkauksia perusasentoa treenaten. Cicillä on ollut nyt nää perusasennot hirvittävän edessä, joten taaksepalkkaus on kyl auttannu ihan hirveesti. Hyvin kyl keskittyy näinkin yksinkertaiseen treeniin, hyvä hyvä 8)

Sitte otettiin muutamia hyppyjä. Otin Cicin sivulle, heitin namin esteen yli ja annoin käskyn. Meni niin hienosti, että uskalsin pidentää jo matkaakin vähän pidemmälle. Hyvin hyppäs yli ja innolla, positiivista agilityakin ajatellen ;) Sitte otettiin jääviä, ensin maahan menolla. Meni hienosti, kuten muutkin treenit tänään. On se jännää ku eilen ei meinannu kotona onnistua millään ja tänään meni heti ekalla upeesti! Vähän piettiin sitte taukoa ja kateltiin muiden tekemistä, matkaa huipulle meillä kyllä vielä on :D

Siinä istuskellessa katselin Tarjan ja Akun ruututreeniä. Olin jo ihan omissa ajatuksissa, ni Tarja kehotti meitä kokeilemaan ruutua. Ensimmäinen reaktio oli siis Cici tekee mitä hä?! No saatiin ruudun pohjustus neuvot ja sitte mentiin! Elikkä ruudussa oli namialusta, jota Cici sai ensin haistella. Koko ajan hoin ruutu-sanaa ja kiinnitin Cicin hihnan. Laitoin namin alustalle ja lähdin "kiskomaan" Cici pois ruudusta. Sitten hihna irti ja koira sivulle. Käsky ruutuun ja mitä ihmettä? Cicihän meni, mun hölmö pien russeli? Melkein unohin kehua ku katoin huuli pyöreenä Ciciä :D Sitte Tarja vielä kehotti käskemään rottaa seisomaan ja sen sentää älysin tehä ja sitte huuuurjat kehut! Tralalaa, olin hitusen ylpeä vaikka se oli ihan tommonen helppo reeni! Otettiin vielä toinen ja yhtä hienosti meni, nyt vaan kotonaki pitäs ehtiä reeniä 8)

Otettiin vielä hienosti menneen ruututreenin jälkeen liikkeestä seisomista iha palaten kädellä pysäytykseen. Pysähty ku seinään, ku ilman kättä ottaa pari hiipimisaskelta. No onhan meillä viikko aikaa reeniä tätäkin ennen möllejä.. Mutta yleisesti siis, mulle jäi ihan loistava fiilis meidän treeneistä! Mulla on maailman paras vuf ;)

1239558596_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Pistin siskoni kuvaamaan ja eilisiä seurailuja on 8)